Kako sam uspela da uvežem svoje dve najveće poslovne ljubavi i spojim na prvi pogled nespojivo
NLP u šali nazvan Nauka Lepog Ponašanja, a u prevodu Neuro Lingvističko Programiranje je nauka o izvrsnosti. Obuhvata set veština, tehnika i alata pomoću kojih najuspešniji ljudi u različitim životnim oblastima ostvaruju vrhunske rezultate. Duži niz godina NLP je vodeća metodologija na polju ličnog i profesionalnog razvoja.
Sa druge strane, hotelijerstvo – privredna aktivnost koja se sastoji iz pružanja ugostiteljskih usluga – smeštaja i ishrane gostiju.
I u jednom i u drugom pozivu, uspela sam maksimalno da uživam, kroz zadovoljenje svojih ličnih vrednosti:
- NLP i hotelijerstvo podstiču kreativnost
NLP podstiče kreativnost kroz proces upoznavanja i razumevanja. NLP mi je pomogao da osvestim svoja nekorisna ponašanja, razumem ih, promenim; da se prisetim potisnutih talenata i veština; da postavim jasno ciljeve i fleksibilno dođem do rešenja. Čim izađeš iz svoje kutijice i usudiš se da uradiš stvari na drugačiji način dao si prostora svojoj kreativnosti.
Sa druge strane, u hotelijerstvu možeš da budeš kreativan u svakom segmentu – bilo to kroz doček gostiju, set-up sobe, dekoraciju švedskog stola ili organizaciju event-a.
Obe aktivnosti pružaju priliku da budeš kreativan, da se igraš i uživaš u tome šta radiš…
- NLP i hotelijerstvo neguju autentičnost
U radu sa NLP-om krajnji cilj jeste povratak sebi. Kroz proces učenja, otkrivaš nekorisna i preuzeta ograničavajuće uverenja, radiš sa njima i transformišeš ih u korisna i podržavajuća. Kroz postavljanje svojih ciljeva otkrivaš šta ti je zapravo važno, odbacuješ statusne simbole i dolaziš do svoje suštine.
U hotelijerstvu nisi prepoznat ako si isti kao i ostali. Poželjno je da po nečemu budeš izdvojen od drugih. Neki hoteli su autentični po stilu gradnje, drugi po etno obeležjima, treći po spotskim sadržajima. Ali je činjenica da su objekti koji neguju svoju autentičnost umesto „uniformisanosti“ mnogo bolje prihvaćeni od strane gostiju.
- NLP i hotelijerstvo razvijaju fleksibilnost
Jedan od osnovnih stubova NLP-a je fleksibilnost. NLP nas uči da ostanemo istrajni u svojim ciljevima ali i fleksibilni kada tražimo rešenja.
„Ako te ono što radiš ne vodi do rezultata, menjaj način“..
Uči nas da prihvatimo različitosti, negujemo ih i podržavamo; da sagledamo situacije iz različitih perspektiva i tražimo prihvatljiva rešenja za sve.
„Najfleksibilnija osoba u sistemu je istovremeno najuticajnija i najduže u njemu traje“.
U hotelijerstvu je fleksibilnost neophodna. Ako pođemo od teze da je „gost uvek u pravu“, pa joj pridodamo onu „100 ljudi, 100 ćudi“ shvatamo značaj ove veštine. Tokom svoje karijere u hotelijerstvu vodila sam resort, gradski i tranzitni hotel. Svaki od njih imao je drugačije ciljne grupe, a svaka od tih grupa drugačije navike i zahteve. Kada u istom trenutku na listi gostiju imaš francuskog ambasadora, VIP sporstku delegaciju i vrtić potrebna je izuzetna fleksibilnost da ispuniš očekivanja svih gostiju, ispoštuješ njihove potrebe i osiguraš da se ponovo vrate.
- NLP i hotelijerstvo daju slobodu
Najveći benefit NLP-a je odbacivanje društveno prihvatljivih normi, prihvatanje sebe u potpunosti i sloboda koju živiš kada si svestan svoje prave prirode, svih svojih resursa i neograničenih mogućnosti.
Sa druge strane, hotelijerstvo ti pruža slobodu u odnosu sa gostima. Nema strogog pravila kako treba da izgleda prijava/odjava gosta; način na koji ćeš negovati odnose sa klijentima; voditi računa o stalnim gostima. Imaš potpunu slobodu da svom gostu pokloniš suvenir ručne izrade, rokovnik, voucher sa 10% popusta ili gratis spa centar. Sve zavisi od kreativnosti i imidža hotela.
- NLP i hotelijerstvo podržavaju ekologiju
U kontekstu NLP-a pojam ekologije se odnosi na način kako se ophodim prema sebi i drugima.
Šta dobijam / gubim kada se na određeni način ophodim prema sebi? Šta drugi ljudi dobijaju / gube u odnosu sa mnom? Kako se ophodim prema svojoj okolini i u kakvom stanju ostaju ljudi nakon razgovora sa mnom?
Ekologija je krov NLP-a, tema kojom se redovno bavimo, a sve u cilju postizanja win-win situacije. U NLP-u duboko verujemo da je ekologija ispoštovana tek onda kada su obe strane dobile neki benefit u komunikaciji, odnosu.
Sa druge strane, ekološki standardi u hotelijerstvu postaju sve prisutniji i važniji. Svest o ekologiji postepeno se budi u ovoj delatnosti kroz promenu posteljine i peškira tek kada gost insistira, reciklažne kutijice i poziv na umereno korišćenje vode, struje i ostalih resura.
Iako je ovde ekologija spomenuta u dva potpuno različita konteksta, za mene lično ekologija je svaki vid svesnog odnosa prema sebi samima i našem okruženju.
Ovaj spoj nespojivog dokaz je da kada iz ljubavi biraš svoj poziv, i kroz njega živiš svoje vrednosti, sve postaje povezano i apsolutno smisleno.