1. Recite nam nešto o sebi i Vašem putu ka mestu direktorke hotela Junior?
Rođena sam u Nišu, gde sam se i školovala. Diplomirala sam na Prirodno-matematičkom fakultetu 2007. godine sa zvanjem master turizmologa.
Karijeru u turizmu započela sam 2006. godine u turističkoj agenciji „Mondorama“ Niš na poziciji referenta prodaje. U periodu od 2006-2010. godine radila sam u Grčkoj. Kao najvažnije radno iskustvo iz ovog perioda izdvojila bih angažovanje u hotelu „Oceani Club“ 5*, Nea Moudania gde sam se upoznala sa osnovama hotelijerstva i odlučila za ovaj poziv.
Od 2011 – 2014. godine radila sam u hotelu Junior najpre na poziciji F&B menadžera, a potom i zamenika direktora hotela. 2014. godine vodila sam tim hotela Comsar Ugljevik 4*(Bosna i Hercegovina), 2015. godine vodila projekat otvaranja hotela Bosphorus 4*(Aleksinac). Krajem 2015. godine vratila sam se u hotel Junior na poziciju direktora hotela.
Pored hotelijerstva bavim se i NLP-om.
2. Kratko o hotelu i novim investicijama
Hotel Junior, lider razvoja turizma opštine Brus i turističkog centra Brzeće privatizovan je 2006. godine i u potpunosti renoviran. Kompleks se prostire na 8ha i ima jedinstvene sadržaje – sopstvenu ski stazu (400 m dužine) sa tanjiračom; snow tubing stazu; 4 akrilna terena (za tenis I košarku); 4 fudbalska terena (prirodna trava, vestačka trava), otvoreni park za decu “Djura park”. Nudimo mogućnost smeštaja u hotelu i konačistu Junior (trenutni kapacitet – 104 smeštajne jedinice / 300 kreveta). Od unutrašnjih sadržaja, gostima su na raspolaganju lobi bar sa kaminom, pansionski restoran (kapaciteta 300 mesta), VIP restoran sala (kapaciteta 90 mesta), a la cart restoran “Kitchen&bar”, mini spa centar (2 djakuzija, sauna, relaksacioni bazen), teretana, dečije igraonice, mini market, menjačnica, sale za sastanke (kapaciteta 50 I 70 mesta), kongresna sala (kapaciteta 180 mesta).
Planirane investicije za ovu godinu su izgradnja bazena i dopuna sadržaja za decu (proširenje Djura parka, dečije igraonice).
Odnos domaćih i stranih turista i koja je ciljna grupa?
75% ukupnog broja gostiju čine domaći gosti, 25% čine stranci (Rumuni, Bugari, Grci, Rusi, gosti iz bivših jugoslovenskih zemalja, Maltežani). Imajući u vidu raznolikost sadržaja, hotel zadovoljava potrebe najrazličitijih i najzahtevnijih grupa gostiju, ali je prvenstveno namenjen porodicama sa malom decom, sportistima i poslovnim ljudima (seminari, team building).
3. Šta je to što hotel Junior izdvaja iz ponude?
Junior nije samo hotel, to je destinacija.. Destinacija koja ima dušu. Najčešći komentar naših gostiju je da se u Junioru osećaju kao kod kuće. U prilog tome ide i teza da imamo otprilke 70% stalnih gostiju.
4. Jedna ste od najmladjih direktora hotela u Srbiji, koliko je potrebno odricanja, rada i želje za takav uspeh!?
Definitivno je potrebno dosta odricanja, rada i želje, kao i velika ljubav prema poslu.
Ali kada odlučno znaš svoj cilj, onda lakše nadješ put.
5. Dosta mladih ce čitati ovaj intervju, ne znaju kojem putem krenuti, nesigurni su, boje se izlaska iz zone sigurnosti, koji je Vas recept za uspeh?
Kreni pre nego što si spreman.
Strah je uvek prisutan. Ne treba ga zanemariti ali ga treba prihvatiti. Uvek ćete na putu svog razvoja imati pomoć i podršku, zato bez mnogo razmišljanja krenite. Sreća prati hrabre!
Kada sam prihvatila poziciju direktora hotela osećala sam veliki strah i odgovornost. Ali sam uz pomoć i neizmernu podršku generalnog direktora g-dina Nikosa Sliousarenga uspela da prevazidjem sve strahove. Naravno, ovo je bila još jedna potvrda teze da kada nesto zaista želiš, ceo svemir se uroti da to i dobiješ. Tako sam i ja dobila mentora koji je olakšao i ubrzao moj razvoj i napredak.
6. Tri svakodnevne rutine
Svakoga dana uradim nesto da unapredim sebe (pogledam neki video/preslušam neki audio zapis / pročitam nešto);
Pišem dnevni plan aktivnosti (nezavisno da li sam na poslu ili odmaram);
Na kraju dana obavezno rezimiram dan (šta sam uradila, na koji način, šta je ostalo nedovršeno i šta sutra mogu drugačije/bolje).
7. Tri karakterne osobine uspešnih ljudi
Doslednost, istrajnost, konstantna želja za učenjem.
8. Koliko pridajete značaju medjuljudskim odnosima u hotelu?
Jako puno značaja pridajem medjuljudskim odnosima. Ljudski faktor je najvažniji u hotelskoj industriji. Politika hotela je da konstantno ulažemo u naše zaposlene kroz različite vidove edukacija. Ovog meseca započela sam sa tromesečnim treningom menadžmenta, čiji je glavni cilj unapredjenje komunikacije i jačanje tima. Naravno, ovo je u direktnoj vezi sa medjuljudskim odnosima.
9. Vaša poslovna filozofija?
Ako neko nešto može – svako to može.
Što možes danas, ne ostavljaj za sutra.
10. Poslovno-privatno? Da li postoji sklad ili nesto uvek mora da trpi?
Nije uvek lako uskladiti poslovni i privatni život. Da bi se postigao balans potrebna je dobra organizacija i jasno odredjeni prioriteti. Zaista verujem da jedino izbalansirana osoba može da ostvari rezultate tako da se trudim da odvojim podjednako vremena za privatne i poslovne aktivnosti.
11. Kakve radnike volite, šta je za vas idealan radnik?
Jako cenim i poštujem ljude koji su spremni da uče i napreduju, volim ljude koji rade na sebi i koji investiraju u svoje znanje.
Za mene, idealan radnik je osoba koja učestvuje u ostvarenju kompanijskih ciljeva, daje svoj maksimum u poslu, poštuje pravila i spremna je za nove izazove.
Današnji način poslovanja zahteva veliku fleksibilnost, odgovornost i odlučnost. To su takodje osobine idealnog radnika.
12. Osnovni principi poslovanja uspešnog hotela?
Jasni ciljevi, dobra organizacija, konstantna kontrola,sposobnost da prepoznaš svoje predosti i mogućnosti i prilagodjavanje zahtevima tržišta.
13. Savet za sve mlade ljudi koji tek ulaze u poslovni svet
Usudite se da prihvatite izazove.
“Da bi uspeo, tvoja želja za uspehom mora biti veća od tvog straha od neuspeha” – Bill Cosby.
14. Vaš moto?
Ja mogu sve!