Svako ko iskreno želi da postane uspešan preduzetnik, pravi menadžer, sigurno se suočio sa pitanjem: Koje osobine treba da posedujem da bi posao cvetao, kolege bile zadovoljne, a ja srećan? Da, tu je Google i „more“ priručnika sa savetima koji su na klik od nas. Ipak, iskustvo drugih na putu kojim nameravamo da krenemo ili smo krenuli (a evo nas na neplaniranoj pauzi za kafu) uvek želimo da čujemo, jer je daleko dragocenije od bilo koje definicije. Zašto da bubamo čitav pasus, kada možemo da urežemo u sećanje jednu rečenicu, nečije iskustvo koje može da bude i naš vetar u leđa kako bismo ubacili sebe i svoj biznis u petu brzinu.
Milena Milenković Mima je direktor jednog od najposećenijih hotela na Kopaoniku. Nekada devojka koja je saradnicima mahala iz kancelarije sa pitanjem: Da li je sa gostima sve ok, danas je najprepoznatljivije lice ovog hotela, koje uz širok osmeh sa radošću dočekuje i ispraća gotovo svakog klijenta.
Ovo su ključne osobine koje je Mima izgradila zaslužne za uspeh.
PRIČAM JEZIKOM KOJI RAZUME SVAKI MOJ SARADNIK
Imala sam običaj da često kažem kolegama: Da li ja pričam španski, šta nije jasno? Stalno sam govorila sebi: Bože, mene niko ne razume. Sve do trenutka dok se nisam iskreno zapitala da li ja formulišem svoje misli na pravi način. Naučila sam koliko je važno da svaku poruku koju upućujem prilagođavam onome kome je poruka namenjena, jer ako očekujem da je prihvati bez potpitanja, ja moram da je formulišem na u datoj situaciji pravi način. U tome mi je mnogo pomogao NLP kroz učenje o reprezentativnim sistemima. Ako sam ja vizuelac i razmišljam brzo, u slikama, filmski, ne mogu da očekujem da me odmah skapira auditivac kome je važno da mu taksativno, tačku po tačku, korak po korak, staloženo objasnim, ili još bolje napišem, šta treba da radi i na koji način. Zato sada mnogo lakše komuniciram sa kolegama i dobijam rezultate koje želimo i oni i ja.
NISAM UVEK U PRAVU
Dugo sam imala pogrešno uverenje da samo ja znam šta je najbolje za naš hotel. Da sam ja uvek u pravu. To me je mnogo kočilo u poslu i stvaralo neželjene konfilkte. Bila sam tvrdoglava, ali sam naučila da ako pet puta udariš u zid, pa ne moraš i šesti. Predlozi i ideje saradnika, svakog od njih, vrlo su dragoceni. Počela sam da ih slušam. Potpuno je logično da kada vodite veliki tim, sistem, vaš fokus često skrene sa nekog dela poslovne slagalice. Zato su sugestije kolega koji su zaduženi upravo za taj deo slagalice najbolji način da povratim fokus ka celokupnoj priči. Postala sam timski igrač.
SAMO SREĆAN SARADNIK JE DOBAR SARADNIK
Ne kaže se džabe: Samo srećan saradnik je dobar saradnik. Onog momenta kada sam uvidela koliko je važno da svoje kolege motivišem na pravi način, posao je krenuo još bolje. Ključ je u tome da ne motiviše svakoga od nas ista stvar. Ne postoji jedna te ista nagrada za sve. Zato ih sa radošću slušam, trudim se da što bolje razumem kako funkcionišu, da svakome pružim motivaciju koja mu lično odgovara. To je dobitna kombinacija. Samo tako je ceo kolektiv zadovoljan, a posao na vreme i kvalitetno završen.
PRAVILNO POSTAVLJAM CILJEVE
Iako sam konkretna osoba moji ciljevi su ranije bili vrlo apstraktni. Verovala sam da sam organizovana, a u stvari sam bila samo odgovorna prema svojim obavezama. Veoma je važno da pravilno postavljamo ciljeve u poslu. NLP me je naučio kako da pravilno postavim dnevne, nedeljne, mesečne, dugoročne ciljeve i ostvarim gotovo sve. Osećaj zadovoljstva kada se vratim kući sa posla i štikliram, iskreno 97 posto ciljeva za taj dan, je neprocenjiv. Ista količina obaveza u planeru, a daleko manje uložene energije i naravno sve završeno bez stresa.
RADUJEM SE FEEDBACK-U
Na početku rada u hotelu nisam imala potrebu da budem u kontaktu sa gostima i zaposlenima. Uvek sam sebi govorila: Ti si čovek iz senke, sedi u kancelariji i radi svoj posao najbolje. Dakle, želim da sve bude perfektno, ali ne i da mi se na kraju pruži ruka i kaže: Svaka čast. E to je bila velika greška. Danas nakon što sam završila i NLP Practitioner i NLP Master koji su mi pomogli da se oslobodim i što se kaže „stanem na scenu“, uviđam koliko sam bitnih informacija propustila jer nisam bila orijentisana na ljude. Ta ćaskanja sa gostima hotela kada ih dočekujem ili dvadesetominutno opraštanje kada završavaju svoj boravak, neprocenjiva su. Sada imam mnogo bolju sliku kako radimo, gde smo dobri, a gde možemo da budemo još bolji. Radujem se svakom novom feedback-u i od gostiju ali i od kolega.
RADIM NA LIČNOM RAZVOJU 24/7
Kada vidite da sve ono što ste naučili tokom NLP edukacije primenili u praksi i da daje fantastične rezultate, shvatite da nema nazad. Idete dalje. Dobijete još veću motivaciju da radite na sebi, na najboljoj verziji sebe. Taj osećaj vas ne napušta, a prilike da saznate nešto novo se stvaraju same od sebe. I kada šetam, ja slušam motivacione govornike, predavanja sa NLP-a. Teretana, šetnja, vožnja, uvek može da se nađe vreme za rad na sebi. Zato se danas osećam mnogo zadovoljnije, postigla sam divan balans koji se vidi i oseća u svakom segmentu mog života.