RECEPT ZA USPEŠNOST: JAKA VOLJA, ISTRAJNOST, POSVEĆENOST, SPREMNOST I OTVORENOST ZA UČENJE I NAPREDAK. NARAVNO, POTREBNA JE I DOZA ODRICANJA I VEĆE ANGAžOVANJE. VERUJEM DA SVAKO MOžE DA BUDE USPEŠAN, AKO TAKO ODLUČI.
Kada sam je upoznala na jednoj radionici ličnog razvoja, onako odlučnu, samouverenu, sa suncem u glasu i nebom u očima, i počela da osećam njenu energiju, bila sam sigurna da ima neko posebno mesto u ovom svetu. Onako uz priču, malo po malo, karte su se otvarale, kao i Milena Milenković, direktorka hotela Junior iz Brzeća. Iz njenog stava, pogleda, glasa, načina na koji korača, mogla se jasno pročitati afirmacija koju je usvojila kao svoj životni kredo: Ja mogu sve! S uverenjem da svako može da bude uspešan, ako tako odluči i ako zna gde ide i šta želi da postigne, da je najbolja investicija stalno ulaganje u sebe i svoje znanje, jer čovek zaista vredi onoliko koliko zna – ona je dokazala da je rezultat izvestan. Šta je sve uradila za svoje 34 godine, čime se rukovodi u životu i u poslu, šta znači biti uspešan u hotelijerstvu, a gde sebe vidi u budućnosti – saznaćete iz priče koju je Milena u jednom dahu ispričala za Turistički Svet, časopis u kojem je prepoznala – sebe, a ja nekoga o kome će se tek pričati.
OVAKO SE POČINJE
Rođena sam u Nišu pre 34 godine. Završila sam Srednju medicinsku školu (smer fizioterapeut), a potom i turizmologiju na Prirodno- matematičkom fakultetu u Nišu. Imam zvanje master turizmolog. Prvo radno iskustvo, još tokom studija, stekla sam u turističkoj agenciji „Mondorama“ u Nišu. Ali, kada sam 2006. godine ušla u hotel Oceania Club, Nea Moudania, na grčkom ostrvu Halkidiki (više puta nagrađivan kao najbolji porodični all inclusive hotel u Grčkoj i Evropi), znala sam da je hotel ono što želim. Radila sam kao konobarica u a la cart restoranu, glavnom restoranu i baru. Bilo je to sjajno iskustvo, jer mi je pružilo mogućnost da upoznam posao, da sarađujem sa različitim nacionalnostima, usavršim grčki i engleski jezik, naučim dosta o funkcionisanju velikog sistema (300 zaposlenih), da se upoznam sa standardima poslovanja hotela sa pet zvezdica. Leto 2008. provela sam u Haniotiju, kao predstavnik Hanioti turs-a na destinaciji za 6 srpskih agencija. I sada ne mogu da verujem da sam istovremeno mogla da hendlujem toliko poslova na tri različite lokacije: od prijema, smeštaja i obilaska gostiju, rada u agenciji, prodaje i vođenja izleta, do rada u menjačnici u okviru agencije i povrh svega bila odgovorna za kompletno održavanje 12 kuća sa 180 ležaja. Nije bilo jednostavno, ali, izdržala sam. To je najvažnije. Još dve godine sam radila u Grčkoj, a onda 2011. prvi put ušla u hotel Junior kao F&B menadžer. Ubrzo sam se našla na poziciji zamenika direktora, sve do 2014. kada, po preporuci Radeta Samčevića (koji je moj uzor u konsaltingu), tragajući za izazovima, ulazim u prvi tim hotela Comsar Ugljevik (4 zvezdice) u Bosni i Her cegovini, kao menadžer hotela. A onda 2015. novi izazov u Srbiji: pre-opening hotela „Bosphorus“ (4 zvezdice) kod Aleksinca. Zahvaljujući ovom angažmanu prošla sam sve preopening zadatke: kategorizaciju, fiskalizaciju kasa, implementaciju softvera, pozicioniranje na booking.comu, postavku sajta, selekciju zaposlenih, izradu cenovnika, standarda poslovanja i pravilnika ponašanja… Naoružana tim znanjima i iskustvom, vraćam se u Junior i evo me na poziciji direktora hotela. Krug je zatvoren.
HOTELIJERSTVO JE – SLOBODA!
Pitala sam se često: šta me to vuče hotelijerstvu? Sada znam da je to snažan osećaj slobode. U stvari, hotelijerstvo je za mene sloboda. Daje ti mogućnost da budeš kreativan, fleksibilan, da učestvuješ u kreiranju nečijih uspomena i svojim radom doprineseš nečijem zadovoljstvu. I to me zaista motiviše, a naročito njihovi pozitivni komentari (moj omiljeni a vrlo čest komentar je: “Osećam se kao kod kuće”!). Nije ih baš lako dobiti, jer je prosečna dužina boravka gostiju u našem objektu 6 noći, što znači da nije dovoljno da imaju samo ugodan smeštaj, dobru hranu, wifi i parking. Potrebno je mnogo više od toga. Tada naš posao postaje najzanimljiviji! S najvećom pažnjom brinemo o gostima. Važni su nam svi njihovi komentari, zahtevi i sugestije. Zato je, valjda, u struktur naših gostiju gotovo 70 odsto stalnih klijenata! Svaki gost je jedinstven i poseban i prema svakom se odnosimo sa naročitom pažnjom. Vrlo smo fleksibilni u pogledu njihovih zahteva i nudimo rešenje za svaku situaciju. To je naš način da im pokažemo koliko poštujemo njihov izbor i odluku da borave u Junioru.
Da gosti su važni, ali u mom poslu podjednako su važni i zaposleni i vlasnik. U hotelijerstvu nema prostora za individualni rad. Zato je tim od neprocenjivog značaja, jer su upravo članovi tima zaslužni za zadovoljstvo gostiju, a bez njih nema ni mojih rezultata, ni zadovoljstva vlasnika. Vodim se onom: “Ponašajte se prema svojim zaposlenima, onako kako želite da se oni ponašaju prema vašim gostima”. Moj odnos s vlasnicima je utemeljen na iskrenosti, blagovremenom deljenju informacija i redovnom i tačnom izveštavanju. Na ovaj način sam s njima izgradila odnos pun poverenja koji funkcioniše besprekorno.
ISKORAK U LIČNOM RAZVOJ
Možda je ovo pravo mesto da kažem koliko sam ponosna zbog činjenice da sam u razvoju svoje ličnosti stigla do NLP mastera, da sam budući NLP trener, kao i REIKI terapeut. Sve veštine i znanja do kojih sam došla radeći na sebi, koristim i u svom poslu. I to se oseća. Naročito kada je u pitanju komunikacija, koja je izuzetno važna i u privatnom i u poslovnom životu. Ona je, u stvari, stub uspešnosti i hotela, koja se iskazuje: finansijskom opravdanošću, zadovoljnim i lojalnim gostima, stabilnim i lojalnim zaposlenima, standardima poslovanja i standardnim kvalitetom proizvoda.
MOJA POSLOVNA FILOZOFIJA: AKO ZNAMO GDE IDEMO I ŠTA žELIMO DA POSTIGNEMO, REZULTAT JE IZVESTAN.
Nisam ja sve to sama otkrila. Mnogo toga sam naučila od drugih, pre svega od mog gene alnog direktora i mentora gospodina Nikosa Sliousarengko. Uz njega sam mnogo naučila o organizaciji, komunikaciji, izveštavanju, planiranju i kontroli. On mi je pomogao da postavim smernice svog razvoja u hotelijerstvu. Verujte da je raditi s njim neverovatno iskustvo, jer je način na koji radi veoma karakterističan, različit od većine drugih. Izuzetno je orijentisan prema ljudima, mnogo vremena poklanja zaposlenima, vrlo je strpljiv, istrajan i uporan, konkretan i jasan, orijentisan ka uspehu. Veoma sam zahvalna na šansi da učim od njega, uverena da ću jednoga dana i ja isto tako biti podrška nekoj novoj hotelijerskoj zvezdi.
Da li sam zadovoljna? U poslovnom smislu sam zaista ostvarila sve što sam planirala, a što mi je bilo važno. Možda se nekad stvari nisu dešavale u trenutku kada sam ja to želela ili kada sam smatrala da treba ali rezultat nije nikada izostao.
A budućnost? Za desetak godina sebe vidim na jednom mediteranskom ostrvu, sa svojom porodicom, bavim se NLP-om i konsaltingom u hotelijerstvu i sarađujem sa najpoznatijim hotelskim lancima. Radim treninge, obuke, team building-e i imam dovoljno vremena za sebe, svoju porodicu i uživanje.
Zvuči neverovatno? Izgleda kao science fiction? Ne i za mene, jer “Ja mogu sve”!
SMATRAM DA JE NAJBOLJA INVESTICIJA ULAGANJE U SEBE I SVOJE ZNANJE.
ČOVEK ZAISTA VREDI ONOLIKO KOLIKO ZNA.